Dijous, passat es van donar per acabades les obres de la tercera fase de restauració de l'església d'Agramunt i de la capella de la mare de déu del socors. Es van desplaçar a la nostra vila el responsable d'incasol, els arquitectes, l'alcalde d'Agramunt i el responsable del bisbat i van signar l'entrega de les obres.
Amb aquesta tercera fase s'ha restaurat tota la pavimentació de l'església, respectant les làpides dels enterraments; s'ha substituït els dos cancells de fusta de les entrades principals amb vidre i sostre de fusta; s'ha millorat tota la il·luminació del temple i la restauració de la capella dels socors.
Aquestes obres han tingut una durada de sis mesos i el pressupost sense comptar la il·luminació ha estat de 170.000 euros que es pagaran a parts iguals entre l'institut català del sòl (incasol) i l'ajuntament d'Agramunt.
pel que fa a la il·luminació, el pressupost és de 93.743 euros i les despeses aniran a càrrec de la parròquia i el bisbat. Per poder fer front a aquesta despesa el consell parroquial i d'economia de la parròquia d'Agramunt ha adreçat una carta a tots els agramuntins on es demana cooperació a tots els vilatans que puguin i vulguin col·laborar a la restauració i conservació d'aquest monument tan característic de la nostra població.
Les aportacions es poden fer de manera anònima i privada o fent un ingrés al compte 2100-0124-21-0100502370 de 'la caixa' o bé al compte 2013-0310-11-0200313142 de 'caixa Catalunya'.
També ens recorden que qui ho desitgi pot dirigir-se al despatx parroquial, per tal que se li lliuri el certificat corresponent per a poder desgravar el 25 per cent en la declaració de renda.
